آیا بانک‌ها فردا (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ سد‌های داخلی مشهد در پیک گرما وارد مدار شدند مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی: تمام تدابیر لازم برای روزهای گرم سنجیده شده است قطعی برق در صنایع خراسان رضوی به ۲ روز در هفته افزایش یافت کاهش ساعت کاری برخی ادارات استان قم طی فردا (۶ مرداد ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق: ۵۵ درصد برق کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود آیا ادارات خراسان رضوی طی ۲ روز آینده (۶ و ۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند؟ + فیلم پیش‌بینی کارشناس بازار طلا از قیمت طلا در روز‌های آینده (۵ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش یا کاهش قیمت طلا؟ قیمت جهانی طلا امروز چند؟ (۵ مرداد ۱۴۰۳) | آیا طلا گران می‌شود؟ دوازدهمین آزمون استخدامی دولت، جمعه هفته آینده (۱۲ مرداد) برگزار می‌شود وزیر نیرو: تا فردا (۶ مرداد ۱۴۰۳) همه ظرفیت تولید برق فعال می‌شود وضعیت بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت (۵ مرداد ۱۴۰۳) | چرخش عجیب بازار طلا و سکه پس از یک هفته تعطیلی قیمت جدید سورن پلاس دوگانه سوز ایران خودرو اعلام شد + جدول قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۵ مرداد ۱۴۰۳) شرکت‌های بورسی به حذف قیمت‌گذاری دستوری ملزم می‌شوند مصرف چشمگیر برق در بخش خانگی | گرما، اوج مصرف را از شب به روز منتقل کرد آخرین وضعیت مصرف برق در کشور (۵ مرداد ۱۴۰۳) زمان برگزاری چهلمین حراج شمش طلا | تغییر ساعت کاری بانک‌ها خللی در فرایند خرید شمش طلا ایجاد نمی‌کند اولین رویکرد وزیر پیشنهادی کار توجه به معیشت کارگران باشد روایت صنعتگران از مشکلات ناترازی برق | از توزیع ناعادلانه تا کمبود در تولید + ویدئو کارگاه تولید همبرگر تقلبی در توس مشهد پلمب شد (۴ مرداد۱۴۰۳) وزارت صمت: مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر نشده است رکورد مصرف برق کشور شکسته شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) قیمت موبایل‌های سامسونگ و شیائومی (۴ مرداد ۱۴۰۳) بوی کهنگی پوشاک تاناکورا، تولیدکننده داخلی را خفه کرد | پُزِ کهنه طلا و سکه امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۴ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

 عیدی ۹۹ کارگران کی واریز می‌شود؟

  • کد خبر: ۵۳۱۴۸
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
  • ۴
 عیدی ۹۹ کارگران کی واریز می‌شود؟
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بر لزوم پرداخت عیدی و پاداش کارگران تا قبل از پایان سال تاکید کرد و از کارفرمایان خواست در حد توان پرداخت عیدی کارگرانشان را به روز‌های پایانی سال موکول نکنند تا کارگران از این طریق اقلام و مایحتاج مورد نیاز را تهیه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی ابوی اظهار کرد: بر اساس قانون کمترین میزان عیدی کارگران، معادل دو برابر حداقل مزد و بیشترین میزان آن معادل سه برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که کارفرمایان باید به کارگران خود بپردازند.

 

وی ادامه داد: امسال بر اساس گزارش‌هایی که از رصد میدانی داشتیم برخی از کارگران واحد‌های صنفی عیدی خود را به نوعی دریافت کرده اند و کارفرمایان آن‌ها پرداختی‌هایی به کارگران خود داشته اند که به حساب عیدی گذاشته شده است.

 

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: به دلیل کرونا و تعطیلی بیشتر کارگاه‌ها و کسب و کارها، فشار زیادی به کارگران و کارفرمایان وارد آمد و شیفت‌های کاری، فوق العاده‌ها و اضافه کاری‌ها حذف شد. در بعضی واحد‌ها به دلیل رکود و مختل شدن فعالیت، کارگران خانه نشین شدند و برخی دیگر از کسب و کار‌ها با اعمال محدودیت‌هایی ادامه فعالیت پیدا کردند لذا از آنجا که کارگران فاقد درآمد تامین کننده هزینه‌های زندگی هستند از کارفرمایان خود خواسته اند که تمام یا بخشی از عیدی را بپردازند تا از این طریق مشکلات و گرفتاری هایشان را برطرف کنند.

 

عیدی قبل از پایان سال به درد کارگران می‌خورد

به گفته وی، برخی از کارفرمایان با این توجیه که عیدی و پاداش پایان سال مثل عنوان آن باید در انتهای سال داده شود از هرگونه پرداختی در ماه‌های آخر سال خودداری یا آن را به روز‌های پایانی سال موکول می‌کنند به نحوی که کارگران حتی نمی‌توانند بعد از عید استفاده لازم را از آن ببرند و در همان ماه‌های اول سال نو تحت تاثیر تغییر قیمت حامل‌های انرژی، آب و برق و کرایه تاکسی‌ها ارزش و اثر خود را از دست می‌دهد.

 

ابوی توصیه کرد: کارفرمایان در حد توانشان عیدی و پاداش کارگران را تا قبل از پایان سال به آن‌ها بدهند، چون در انتهای سال به دلیل ازدحام و شلوغی بانکها، پرداختی‌ها و واریز حساب‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شود؛ از طرفی این مبلغ قبل از پایان سال به درد کارگران می‌خورد و موکول کردن آن به شب عید یا بعد از سال نو کمکی به معیشت کارگران نمی‌کند لذا ایرادی ندارد که کارفرمایان عیدی و پاداش را پیش از اتمام سال بپردازند تا کارگران بتوانند اسباب و مایحتاج مورد نیاز زندگی را فراهم کنند و به اصطلاح به زخم زندگی بزنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
خوب شد گفته ایرادی نداره وگرنه کارفرما ها فکر میکردن ایراد داره خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
2
اگه زودتر بدن ما کارگران واقعا خجالت می‌کشیم جلو بچه هامون تا بتونیم عید شکم شون سیر کنیم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
سلام من ۱۲سال تو شهرداری کار میکنم که تازه بیمه شدم یعنی یک سال اما هنوز حقوقم تواین چند سال حالا رسیده به یک میلیون هفصد تومان راه نماییم کنید چطور زندگیم را بچرخاند با دو فرزند دارم ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
1
2
ما 20روز هست منتظر هستیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->